Již pár let na úvodních schůzích školního parlamentu zaznívalo, že by si žáci přáli něco jako halloweenskou stezku odvahy. Letos jsme se konečně odhodlali a pustili se do velké akce, kterou byla halloweenská úniková hra spojená s Codeweekem. Připravili jsme dvě verze (pro 1.–4. ročník a pro 5.–9. ročník), v nichž jsme propojili tematiku Halloweenu s (de)kódovacími úkoly.
Mladší žáci se ocitli v kouzelné škole, kde ožili duchové a strašidelné bytosti a zablokovali všechny východy. Aby žáci unikli, museli využít svou chytrost a spolupráci a vyřešit několik kouzelných úkolů. Čekalo na ně hledání QR kódu v kouzelné knize, počítání dýní na obrázku, “programování” spolužáků se zavázanýma očima a jejich navigování bludištěm, skládání puzzle. Na poskládaném obrázku našli nápovědu pro další úkol, kterým bylo zadávání pokynů AI pro vytvoření vlastního obrázku. Ten si nakonec vytisknutý odnesli spolu se sladkou odměnou. Jejich krásné kostýmy halloweenskou atmosféru krásně dotvořily.
Starší žáky zase uzavřeli v kouzelné škole duchové. I oni museli použít logiku, spolupráci a trochu kódování. Na začátek se museli zorientovat v plánu budovy a podle pokynů najít v Morseově abecedě zašifrovanou nápovědu, kterou byl “Isaac Newton”. Správně tedy vydedukovali, že se mají přemístit do učebny fyziky, kde na ně čekal složitý úkol s barevnými blikajícími světly a počítáním. Následně skládali slovo pomocí značek z periodické tabulky prvků a stavěli trasu pro robotky (Ozoboty), která ale musela obsahovat několik určených bodů. Na závěr museli najít trojčíselný kód v ASCII artovém obrázku, aby otevřeli kufr s odměnou.
Všem žákům se podařilo z kouzelné školy vysvobodit a mohli tak odejít domů.